Η στήλη της δημοκρατίας


Ένας από τους ενδιαφέρον τρόπους, που θα μπορούσε να περάσει κάποιος χτες τη μέρα του στην πόλη – εκτός φυσικά από το να γιουχάρει τους δοσίλογους πολιτικούς, που αμαυρώνουν με την παρουσία τους, την ημέρα μνήμης των αγωνιστών της πατρίδας – ήταν να εκμεταλλευτεί την δωρεάν είσοδο στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους, και να μάθει και κάτι ενδιαφέρον.

Οπότε και εγώ χτες πέρασα την ημέρα γύρω από το βράχο της Ακρόπολης, με τη μεγάλη μου αγάπη, τέχνη και ιστορία.

Και εκεί στην Στοά του Αττάλου πέφτει το μάτι μου σε κάτι πολύ ενδιαφέρον:

Η Στήλη της Δημοκρατίας 337/336 πΧ.

Στην κορυφή παράσταση με τη Δημοκρατία να στεφανώνει το Δήμο (Λαό). Από κάτω ακολουθεί το παρακάτω ψήφισμα (σε ελεύθερη μετάφραση):

Υπό την αρχοντία του Φρυνίχου, την πρυτανεία της Λεωντίδος φυλής, τη γραμματεία του Χαιρέστρατου του Αμεινίου, από τις Αχαρνές, με ψήφισμα του Μενέστρατου του Αιξωνέα, από τους προέδρους, και πρόταση του Ευκράτη του Αριστοτίμου από τον Πειραιά : με την αγαθή τύχη του Δήμου των Αθηναίων, οι νομοθέτες αποφάσισαν : αν κάποιος επαναστατήσει ενάντια στο Δήμο για να φέρει τυραννίδα, ή εγκαταστήσει τυραννίδα ή το Δήμο των Αθηναίων ή την Αθηναϊκή Δημοκρατία καταλύσει, αν κάποιος σκοτώσει αυτόν που κάνει κάποια από αυτά θα θεωρείται όσιος από το Δήμο. Και ο βουλευτής που ανεβαίνει στη Βουλή του Άρειου Πάγου, όταν έχει καταλυθεί ο δήμος ή η δημοκρατία της Αθήνας, ή παραβρίσκεται στις συνελεύσεις, ή λαμβάνει αποφάσεις να θεωρείται άτιμος και αυτός και οι απόγονοι του, και η περιουσία του να δημεύεται και να αφιερώνεται στο θεό το ένα δέκατο. Αυτή η απόφαση να αναγραφεί σε δύο λίθινες στήλες, και να τοποθετηθεί η μια στην είσοδο του βουλευτηρίου του Αρείου Πάγου, η άλλη στην Εκκλησία του Δήμου, για την αναγραφή δε να δωθούν στον ταμία του δήμου δραχμές από τα κονδύλια του δήμου για τα ψηφίσματα.

Καταλάβατε όλοι πώς αντιλαμβάνονταν τη Δημοκρατία οι αρχαίοι ελπίζω. Σαν το ύψιστο αγαθό.

Το παράξενο είναι ότι αν ψάξεις για τη στήλη της δημοκρατίας στο διαδίκτυο, δεν βρίσκεις πολλά, παρά αυτό το ανεκδιήγητο περσινό δημοσίευμα της Καθημερινής για τον Παπούλια:

Σε στάση προσοχής για τη «Στήλη της Δημοκρατίας»… Αναμνηστική φωτο από την προσφορά εκ μέρους της Ενωσης Φίλων της Ακρόπολης στον Πρόεδρο κ. Κάρολο Παπούλια γύψινου αντιγράφου ψηφισματικού ανάγλυφου, όπου είναι χαραγμένος ο νόμος κατά της τυραννίας, όπως ψηφίσθηκε από την Εκκλησία του Δήμου το 336 π.Χ. Από τα αριστερά προς τα δεξιά: ο Εφορος της Ακρόπολης κ. Αλέξανδρος Μάντης, ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Ενωσης Φίλων της Ακρόπολης κ. Μανώλης Νειάδας, ο Πρόεδρος κ. Κάρολος Παπούλιας, η επίτιμος πρόεδρος της Ενωσης κ. Εύη Τουλούπα και η γενική γραμματέας – καθηγήτρια κ. Φανή Μαλλούχου – Τufano.

Που καταλήγει στην στηλίτευση των απεργιών πέρσι, που κρατούσαν το βράχο της Ακρόπολης κλειστό (!).

Επ’ αυτού, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Θα ήθελα να πω ότι κατανοώ απολύτως τις διαμαρτυρίες των συμβασιούχων, τα αιτήματά τους και τους αγώνες που κάνουν. Αλλά για μένα είναι ακατανόητο ότι αποκλείεται ο Ιερός Βράχος της Ακροπόλεως. Θα έλεγα ότι υπάρχουν και άλλες μορφές πάλης για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους και όχι ο αποκλεισμός αυτού του παγκόσμιου πολιτιστικού αγαθού». Μια δήλωση προσεκτική στη διατύπωση, όπως είναι όλες οι προεδρικές, αλλά με σαφή στηλίτευση του γεγονότος ότι η Ακρόπολη παραμένει κλειστή, χωρίς να βρίσκεται η επείγουσα λύση…

Αντιλαμβάνεστε πώς έχουμε καταντήσει να θεωρούμε σήμερα τη Δημοκρατία έτσι; Σαν εμπορεύσιμο φολκλόρ, κενό περιεχομένου.

Σε συνδυασμό με τις χτεσινές επίσης ανεκδιήγητες δηλώσεις Παπούλια τίποτα πλεόν δεν μας κάνει εντύπωση:

«Οσα συνέβησαν σήμερα στη Θεσσαλονίκη αποτελούν ευκαιρία να σταθούμε λίγο και να συλλογιστούμε: Πατριώτες είναι εκείνοι που αμαυρώνουν μια εθνική επέτειο; Αγωνιστές είναι όσοι προσβάλλουν; Δίκιο έχει όποιος φωνάζει περισσότερο; Είναι δημοκράτες όσοι αντιμετωπίζουν το δημόσιο χώρο ως ιδιοκτησία τους; Και πώς μετριέται η πλειοψηφία; Με τη συμμετοχή σε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας ή με τις εκλογές που, με βάση το Σύνταγμα, γίνονται κάθε τέσσερα χρόνια; Υπάρχει το δικαίωμα και η κατάχρησή του, υπάρχει η δίκαιη οργή και ο εκφυλισμός της, υπάρχει καθαρό όριο ανάμεσα σε μια ευνομούμενη πολιτεία και σε μια κοινωνική οργάνωση χωρίς κανόνες, χωρίς δημοκρατικό υπόβαθρο. Κάνω τις επισημάνσεις αυτές πιστεύοντας ότι η έξοδος της πατρίδας μας από την κρίση δεν είναι μόνο ζήτημα αριθμών αλλά υπόθεση βαθιά πολιτική, βαθύτερα πολιτισμική».

Σημασία δεν έχουν πλέον οι θεσμοί, σαν λειτουργικά κομμάτια του κοινωνικού γίγνεσθαι αλλά η επίφαση των θεσμών. Σημασία δεν έχει που η χώρα έχει παραδοθεί πλέον στους δανειστές της, που το Σύνταγμα έχει καταλυθεί από το Μνημόνιο, που η Κυβέρνηση δεν είναι νομιμοποιημένη για τα όσα κάνει από τη λαϊκή «κυριαρχία», σημασία δεν έχουν τα χαράτσια, η ανεργία, η κατάλυση της παιδείας και της κοινωνικής πρόνοιας (τάχα αυτοί δεν είναι ΘΕΣΜΟΙ;), σημασία έχει τί θα πουν για μας οι τουρίστες, και να συνεχιστούν τα ανοήτα πανηγυράκια, με τους επίσημους να κορδώνονται, και το νόημα των λέξεων να αλλοιώνεται.

Διαβάστε ακόμα: Η ξεφτίλα
Όχι τους θεσμούς ρε παιδιά
Πρώην Συνεργάτης του Μαγκούφη και μέλος της ΝΕ ΠΑΣΟΚ αυτός που του επιτέθηκε
28η Οκτωβρίου 2011
Μαζικό γιουχάρισμα σε όλες τις παρελάσεις, video
Ξεφυλλίζοντας τον “Ρίζο της Δευτέρας” του 1947: Ο Κ. Βάρναλης για την εθνική επέτειο.
Ή με τους ήρωες του «ΟΧΙ» ή με τους φαύλους του «ναι σε όλα»

Μικρούλης Σύνδεσμος: http://wp.me/p1lzKi-9Q

Advertisements
Περί

Ατημέλητος πίνακας του Ντα Βίντσι από το 1508

Tagged with: , , , , , , ,
Αναρτήθηκε στις Αχτένιστα
3 comments on “Η στήλη της δημοκρατίας
  1. Ο/Η Allu Fun Marx λέει:

    H στήλη της Δημοκρατίας και ο … στύλος της πασοκοκρατίας που στηρίζει όλες τις αυθαιρεσίες του πασόκ.
    Ο Μανώλης Γλέζος το είπε πολύ ευγενικά και πολύ προσεκτικά, το πρωί μιλώνταςστο ΜΕGA για τον Παπούλια :
    «Eίναι ανεπίτρεπτο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να καλύπτει με το κύρος του όλα όσα συμβαίνουν σε αυτόν τον τόπο απο την κυβέρνηση».
    Εγώ θα το έλεγα πιο άκομψα: αλλά οκ…

  2. Ο/Η the elf at bay λέει:

    Ατελές πολίτευμα η Δημοκρατία κατά τον Αριστοτέλη αλλά πολλοί επιμένουν σε αυτήν ρουφώντας την τελευταία ρανίδα σωτηρίας για να την εκμεταλλευτούν στο έπακρον. Τι να πεις….

    • Ο/Η lascapigliata λέει:

      Αν μιλάς για το πολίτευμα που έχουμε σήμερα, μάλλον ο ορισμός είναι Αντιπροσωπευτική Ολιγαρχία 😉

      Όλα τα συστήματα έχουν τα προβλήματα τους. Ποιο μπορεί να εγγυηθεί καλύτερα τα συμφέροντα των περισσότερων, αν όχι η Δημοκρατία, με τον ίδιο τρόπο, που εσύ είσαι ο καλύτερος για να ελέγξεις τα δικά σου συμφέροντα;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Μαζί με 5.770 ακόμα followers

Αστεράτα
Συννεφάκι
blogging David Graeber greek revolution spanish revolution ΑΤΕ Αδογμάτιστα Κωλόπαιδα Ιαπωνία Καμίνης Καυγάδες Λαπαβίτσας ΜΜΕ Μαρξ Μουσική Ντε Σαντ Νόαμ Τσόμσκυ Οικογένεια ΠΑΣΟΚ Ροκ ΣΥΡΙΖΑ Τέχνη Τσίπρας Φουκουσίμα άμεση δημοκρατία άστεγοι αγανακτισμένοι αθεΐα αλληλεγγύη ανεργία ανισότητα ανταγωνισμός απάτη αστυνομική βία ατομισμός αυτοοργάνωση βιβλίο δημοκρατία διάλογος ενσυναίσθηση επανάσταση επιστήμη ευρώ ευρώπη θέατρο θρησκεία ιδεολογία καπιταλισμός κοινωνικό κράτος κοινωνικός δαρβινισμός κρίση λογική μαζί τα φάγαμε μαθηματικά μετανάστες μεταναστευτικό πρόβλημα μνημόνιο ναζισμός νεοφιλελευθερισμός οικονομία παιδικό βιβλίο πειράματα ψυχολογίας πολιτική πολιτικοί πριμιτιβισμός πρώτες κοινωνίες πυρηνικό ατύχημα ρατσισμός σοπενχάουερ σύνταγμα ταινία τεχνολογία φασισμός φεμινισμός φιλελευθερισμός φωτογραφία χίπστερ
Αρχείο
Αρέσει σε %d bloggers: