Θες να αλλάξεις τη ζωή σου ή όχι;


Το ερώτημα τίθεται με τόνο ανακριτικό…. Μα υπάρχει άνθρωπος, αυτή την περίοδο που να μη θέλει να αλλάξει τη ζωή του;  Υπάρχει περίπτωση να τους πεις όχι;

Αν σου παρουσιαζόταν μια ευκαιρία να προωθήσεις τον εαυτό σου και να πετύχεις, θα την πετούσες; Πάλι δεν υπάρχει περίπτωση να πεις όχι.

Η παλιά μου φίλη από τη σχολή Μαρίνα, με θυμήθηκε μετά από καιρό, που είχαμε χαθεί να βρεθούμε επιτέλους για καφέ. Αυτή δούλευε όλο το καλοκαίρι στην επαρχία, σε ένα γραφείο, κάνοντας τη μόνη δουλειά, που έχει απομείνει να κάνει ένας μηχανικός αυτή την περίοδο, δηλαδή να τακτοποιεί αυθαίρετα. Μια διαδικασία τρισάθλια και υποτιμητική, για έναν μηχανικό, που όποιος δεν έχει κάτσει να ασχοληθεί με τις λεπτομέρειες αυτού του νομοσχέδιου-άρπα κόλλα,  δεν πρόκειται να καταλάβει ποτέ.

Μες τη γνωστή γκρίνια και κατήφεια η Μαρίνα, αυτή που την έχει πιάσει εδώ και 2 χρόνια. «Τον είδες τον καινούριο νόμο που μας φορολογεί από το μηδέν με 30%; Καταλαβαίνεις τί σημαίνει για εμάς αυτό;»  «Καταλαβαίνω, Μαρίνα μου πώς δεν καταλαβαίνω; «….. «Και του χρόνου κλείνουμε και πενταετία και θα πληρώνουμε και διπλά στο ΤΣΜΕΔΕ»….. «Θέλουν να μας διώξουν από το επάγγελμα ή να μας κάνουν να μεταναστεύσουμε»

Μου είχε πει ότι ήθελε να συναντηθούμε για να μου δείξει και κάτι ενδιαφέρον. Δεν πολυψιλιάστηκα. Στο δρόμο για την καφετέρια, άρχισε να μου λέει ότι βρήκε κάτι για να συμπληρώνει το εισόδημα. Μόλις μπήκαμε μέσα, ανεβήκαμε στο πατάρι και εκεί βρήκαμε ένα σωρό φιλικά άτομα, να φαίνονται πολύ πολυάσχολα με τα λάπτοπ τους και τις έγχρωμες παρουσιάσεις τους.

Και αρχίζει η παραμύθα. Ο Γιάννης 38 χρονών με πολλά τατουάζ στα χέρια, έχει αλλάξει πλέον η ζωή του. Έπρεπε να τον βλέπατε πιο παλιά. Εμείς δεν είμαστε πυραμίδα. Ή μάλλον είμαστε αλλά όχι σαν τις άλλες. Εδώ βοηθάει ο παλιός το νεότερο να βγάλει περισσότερα λεφτά από αυτόν. «Αν δεν πίστευα σε αυτό» δεν θα σου το πρότεινα, μου λέει η φίλη (να σου πετύχει). Εκπτώσεις σε ταξιδιωτικά πακέτα πουλάμε. Μπαίνεις με μια συνδρομή και μια μπροστάντζα, αλλά αν καταφέρεις να βάλεις 4 άτομα μέσα δεν πληρώνεις πια τίποτα, και μετά όσο πιο πολλά άτομα βάζεις τόσο πιο πολλά λεφτά βγάζεις. Και να σου και τα αυτοκίνητα, και να σου και τα ταξίδια, και να σου και τα σπα, και οι εκπτώσεις στα μαγαζιά.

Ζαλίστηκα. «Μα ρε παιδιά..» ψελλίζω τις αντιρρήσεις μου. Είχαν την απάντηση στα πάντα. Το ποιηματάκι το είχαν μάθει απ’ έξω. Ποντάρουν στις αντιστάσεις σου που είναι μειωμένες αυτόν τον καιρό. «Μα ΘΕΛΕΙΣ να αλλάξεις τη ζωή σου έτσι δεν είναι; Τί θα κάνεις; Θα κάτσεις σπίτι να κλαίγεσαι; Ή θα κάτσεις να πιστέψεις ότι η ζωή είναι έτσι όπως σου την παρουσιάζουν ή θα κάνεις κάτι για αυτό».

  • Μα είναι πυραμίδα : Να σου πω έχεις δουλέψει ποτέ; Κάθε δουλειά με ιεραρχία, πυραμιδικό σύστημα δεν είναι; Γιατί να δουλεύω για να με απομυζά κάποιος άλλος, και να μην ξοδεύω το χρόνο μου, για να κάνω κάτι για μένα;
  • Αυτό το σύστημα του όταν φτάσει στα όρια του θα σκάσει : Τώρα ήρθε στην Ελλάδα. 3.700 άτομα έχουν μπει μόνο. Είναι αβγό ακόμα. Σε 5-6 χρόνια θα σκάσει. Και να σκάσει τότε τί σε νοιάζει;
  • Μα εγώ δεν θέλω να πρήζω τον κόσμο και να γίνομαι φορτική : δεν θα γίνεσαι φορτική σε κανέναν, απλά το παρουσιάζεις και όποιος ενδιαφέρεται (οι ίδιοι με πρήζανε μονάχα 3 ώρες)

«Βρε Μαρίνα…»  » Σπουδάζω 5 χρόνια Πολυτεχνείο, δύο χρόνια μεταπτυχιακό, δούλευα όλη τη χρονιά σαν το σκυλί, έχω βγάλει 500 τοπογραφικά με κρύο, με ζέστη, με βροχή, και τί έχω βγάλει;» Κάνει τα δάκτυλα της σε σχήμα μηδενικού. Τη βλέπω το έχει πιστέψει. Αν δεν έβλεπα αυτό το βλέμμα, θα το έπαιρνα στην πλάκα. Αλλά όχι αυτή η κοπέλα το έχει πιστέψει, έχει δοθεί με νύχια και με δόντια.

«Και να σου πω», μου λέει στο τέλος. «Εγώ δεν θέλω να σε βάλω με το ζόρι, εγώ είπα να στο πω για να μπεις νωρίς, γιατί όσο νωρίτερα μπαίνεις τόσο περισσότερα θα βγάλεις. Άσε που ταξίδια πάω έτσι και αλλιώς, οπότε οι εκπτώσεις με συμφέρουν.» Και συμπληρώνει : «Εγώ θα το κυνηγήσω πάντως, και είμαι σίγουρη ότι θα πετύχει. Είμαι ΣΙΓΟΥΡΗ«. Ντράπηκα για αυτή, ντράπηκα για μένα.

Έζησα πραγματικά ένα από τα πιο καταθλιπτικά απογεύματα της ζωής μου. Είδα με τα μάτια μου το μέλλον της γενιάς μου να σέρνεται. Είδα ανθρώπους πανικόβλητους να ρίχνουν τις ελπίδες του, στην πρώτη θρησκεία/κομπίνα, που βρέθηκε μπροστά τους. Είδα την έλλειψη προοπτικής, το τέλμα. Ένα τέρας, που φωλιάζεται αργά – αργά γύρω σου, το παίρνεις χαμπάρι ανεπαίσθητα στην αρχή, και πριν προλάβεις να καταλάβεις σε έχει τυλίξει με την ουρά του και τα νύχια του. Να ΦΥΓΟΥΜΕ, να φύγουμε… Δεν υπάρχει τίποτα για εμάς εδώ.

ΥΓ : Πληροφορίες για τα πυραμιδικά συστήματα/απάτες  – MLM (multi-level marketing) εδώ και εδώ.

La Scapigliata

Μικρούλης σύνδεσμος : http://wp.me/p1lzKi-n0

Περί

Ατημέλητος πίνακας του Ντα Βίντσι από το 1508

Tagged with: , , ,
Αναρτήθηκε στις Αχτένιστα
2 comments on “Θες να αλλάξεις τη ζωή σου ή όχι;
  1. Ο/Η Στέλιος.Α λέει:

    Ώπα, άνθρωπε ηρεμία.
    Το μέλλον της γενιάς σου έτσι ήταν… (εγώ λογικά είμαι 10-15 χρόνια παραπάνω, δεν ξέρω που λογίζομαι, ας πω μια γενιά πριν).
    Εσύ εθελοτυφλούσες.
    Έγινε αυτό που (στην πλειοψηφία) εμείς (=οι «αμέσως προηγούμενοι»+ οι «δικοί μου» + οι «δικοί σου») επιδιώξαμε.
    Γκρεμίζουμε τα πάντα…
    Δεν μας κάνει τίποτα…
    ΔΕΝ ΔΙΟΡΘΩΜΟΥΜΕ τίποτα….
    Χωρίς σχέδιο πάμε για το άγνωστο…
    Η πιθανότητα να εμφανιστεί το «χάος» στην πορεία, δεν είχε περάσει από το μυαλό κανενός; Από το δικό μου πάντοτε και για αυτό προσπαθούσα και προσπαθώ να αναστηλώσω στον περίγυρό μου ότι μπορώ. Μάταιο βέβαια, εντάξει…, αλλά δεν έχω και άλλη λύση, τίποτα καλύτερο να κάνω.
    Να ξεκινήσουμε με τον όρο «φίλος». Η τύπισσα νομίζω ότι δεν ήταν «φίλη» σου, ήταν «γνωστή». Λογικά αν την έκανες συχνά παρέα, θα την είχες ανακαλύψει, και θα την παράταγες ή θα σε παράταγε. Είναι αμφίδρομο. Και οι δύο δεν θα αντέχατε τον άλλο.
    Είναι επίσης φανερό ότι δεν έχει το δικό σου ψυχολογικό και ηθικό υπόβαθρο. «Το έχει γκρεμίσει». Αυτό που θέλαμε, ε;… Ας γευτούμε τους καρπούς τώρα… Όχι; Δυστυχώς έτσι είναι η πλειοψηφία γύρω μας. Μόνο αυτή βλέπεις;
    Το χειρότερο όμως της περίπτωσης είναι το «να φύγεις». Μου φαίνεται ότι το θέτεις πολύ σοβαρά σαν λύση, ενώ δεν είναι. Δικαίωμα του καθενός βέβαια… Επέτρεψέ μου να πω τη γνώμη μου.
    Εγώ νομίζω το εξής : όπου και να είμαι, θα με ακολουθώ…. Δεν μπορώ να μου ξεφύγω… Εγώ ο ίδιος θα είμαι και στην Ελλάδα, και στην Ιταλία, και στην Γκάνα, και στην Κίνα και οπουδήποτε.
    Σαφώς σε κάθε χώρα θα υπάρχουν κάποιες διαφορές με τις άλλες, σε πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό, οικονομικό, κτλ., επίπεδο. Είναι βέβαιο.
    Όμως, εγώ θα έχω τον ίδιο τρόπο δράσης που έχω και εδώ… Αν είμαι για να αντιδρώ εδώ, θα αντιδρώ και εκεί. Αν νοιάζομαι για το διπλανό μου εδώ, θα το κάνω και εκεί. Τι θα αλλάξει;
    Στην καλύτερη των περιπτώσεων η χώρα που θα πάω θα είναι σε καλύτερη κατάσταση (οικονομικά). Ε, και; Τότε θα γνωρίσω πολλούς ανθρώπους σαν τη «φίλη» σου. Χαρούμενους, ανέμελους, «επαναστάτες» ίσως…, και ότι θέλεις βάλε. Κάτι όπως ήταν η Ελλάδα πριν 5-6 χρόνια. Θες να πούμε κάτι τέτοιο; Θες να φανταστούμε κάτι καλύτερο; Όπως θες, δεν είναι εκεί το θέμα…
    Παρακάτω; Οι άνθρωποι γύρω μου θα είναι καλύτεροι από εδώ; Όλες οι κοινωνίες δεν είναι όμοιες αναλογικά; Διαφωνούμε σε αυτό; (σκέψου ότι σε κάποια χώρα μπορεί να έχουν κάποια πράγματα «λυμένα», τα οποία εδώ είναι μεγάλο πρόβλημα, όμως είναι βέβαιο ότι θα αντιμετωπίζουν κάποια άλλα με δυσκολία, ενώ εδώ είναι ξεπερασμένα…)
    Μόλις έρθει λοιπόν μια «κρίση» και εκεί, θα αρχίσω να βλέπω συμπεριφορές σαν της «φίλης» σου… Θα αρχίσω να ξαναπέφτω από τα σύννεφα;.. Θα πάω πιο πέρα μετά; Ξανά από την αρχή; Τελειώνει ποτέ αυτό;…
    Λυπάμαι αλλά δεν το βλέπω σαν λύση.
    Από την άλλη να πω ότι αν κάποιος αντιμετωπίζει πρόβλημα επιβίωσης κάπου, σε ένα τόπο, σε μια χώρα, φυσικό είναι να ψάξει κάπου αλλού κάτι καλύτερο. Δεν το συζητάμε. Μπορώ να το καταλάβω σαν λύση ανάγκης.
    Όμως να ξέρει το εξής :
    ΌΠΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΘΑ ΚΟΥΒΑΛΑΕΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΥ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ.
    Αυτό σημαίνει ότι όπου και να πάει, αργά ή γρήγορα, θα έχει να δώσει την ίδια μάχη…
    ΥΓ.Να πω ότι έχω συνδέσει μόνος μου τη ΔΕΗ, «κλέβω» ίντερνετ, και γενικά είμαι αρκετά δύσκολα. Διατηρώ την αξιοπρέπειά μου, σέβομαι τους γύρω μου και προχωράω… Απλά. Μη νομίζει κανείς ότι αμπελοφιλοσοφώ από το Ψυχικό ή την Κηφισιά… Αυτό.

  2. Ο/Η lascapigliata λέει:

    Ένα πολύ ωραίο σάιτ σχετικά με τα MLM συστήματα πυραμίδας με χιούμορ και αιχμή : http://webspace.webring.com/people/pa/apatesgr/index.html

Σχολιάστε

Μαζί με 5.769 ακόμα followers

Αστεράτα
Συννεφάκι
blogging David Graeber greek revolution spanish revolution ΑΤΕ Αδογμάτιστα Κωλόπαιδα Ιαπωνία Καμίνης Καυγάδες Λαπαβίτσας ΜΜΕ Μαρξ Μουσική Ντε Σαντ Νόαμ Τσόμσκυ Οικογένεια ΠΑΣΟΚ Ροκ ΣΥΡΙΖΑ Τέχνη Τσίπρας Φουκουσίμα άμεση δημοκρατία άστεγοι αγανακτισμένοι αθεΐα αλληλεγγύη ανεργία ανισότητα ανταγωνισμός απάτη αστυνομική βία ατομισμός αυτοοργάνωση βιβλίο δημοκρατία διάλογος ενσυναίσθηση επανάσταση επιστήμη ευρώ ευρώπη θέατρο θρησκεία ιδεολογία καπιταλισμός κοινωνικό κράτος κοινωνικός δαρβινισμός κρίση λογική μαζί τα φάγαμε μαθηματικά μετανάστες μεταναστευτικό πρόβλημα μνημόνιο ναζισμός νεοφιλελευθερισμός οικονομία παιδικό βιβλίο πειράματα ψυχολογίας πολιτική πολιτικοί πριμιτιβισμός πρώτες κοινωνίες πυρηνικό ατύχημα ρατσισμός σοπενχάουερ σύνταγμα ταινία τεχνολογία φασισμός φεμινισμός φιλελευθερισμός φωτογραφία χίπστερ
  • @platitudinous Δεν είναι υπέροχη; 😊 57 minutes ago
  • @neosklavos @platitudinous Δίκιο είχαν μωρέ. Το syrtaki dance πληρώνουμε τώρα. 58 minutes ago
  • RT @_yurumek: Η ελληνικότητα των "αλύτρωτων" βασιζόταν στη θρησκεία. Ουπς, το πρώτο (και ιδρυτικό) μπλοκάρισμα του ελληνικού φιλελευθερισμο… 59 minutes ago
  • RT @yX__: You are missing the point. Το θέμα είναι να μην ανταποκριθεί η Περιφέρεια για να το παίξουν διωκόμενοι από το καθεστώς. Όλα εγώ;… 14 hours ago
  • RT @Nicholas___D: Από το 2009 έως σήμερα εχουν εγκαταλείψει τη χώρα εκατονταδες χιλιαδες νέοι, στην πλειονότητά τους υψηλού μορφωτικού επιπ… 14 hours ago
Αρχείο
